Ostravská muzejní noc

27. května 2012 v 15:48 | Evelyn |  Co napsal život...
Muzejní noc je tradiční evropská akce, při níž jsou muzea, galerie a památkové objekty otevřeny déle než obvykle (někdy i přes půlnoc) a vstupné do nich je navíc buď snížené, nebo úplně zdarma. Organizátoři muzejních nocí se tak snaží vzbudit v řadách široké veřejnosti zájem o muzea a podobné instituce. Muzejní noci bývají doprovázeny posilovou a kyvadlovou dopravou, která bývá rovněž zdarma. Muzejní noci se konají každoročně po celé Evropě v období kolem 18. června. První ročník akce se konal v roce 1997 v Berlíně. V roce 2004 se akce dostala i do Česka. Ostrava se do projektu zapojuje od roku 2009. V letošním roce se zapojilo přes 150 českých měst.

S kámoškami jsme si tuto akci nechtěly nechat ujít, tak jsme se domluvily a na akci vyrazily. Bohužel, nepočítaly jsme s hlavním problémem - fronty. Chtěly jsme navštívit zákulisí divadla Antonína Dvořáka, jenže tam byly velké fronty, tak jsme to vzdaly a šly radši do ostravského muzea na staré radnici na Masarykově náměstí, kde jsme si aspoň prošly expozici s přírodou.
previewPak jsme chtěly zajít i do Galerie umění. Těšily jsme se na workshop, kde se můžeme naučit hrát na africké bubny, chodit po provaze nebo žonglovat, ale ty zrádné fronty nás docela odradily. Přece jenom, chtěly jsme mít dost času, abychom stihly západ slunce na věži Nové radnice.:-) Jenže bylo teprve necelých 6 hodin a slunce zapadá až před 9 večer. Jedna z nás navrhla, ať jdeme na nový film Diktátor do Cinema City. To byla výhra, protože tam nebyly žádné fronty! Většina lidí totiž koukala v jídelní částí nákupního centra na hokej.:D Hráli jsme zrovna proti Slovákům. Tak jsme si koupily dobré bagety v Subway na večeři a usedly do poloprázného sálu kina. Byl to fakt skvělý film. Všem ho moc doporučuju. Určitě se zasmějete!:DDiktátor
Film končil v 8 večer. Do půl deváté jsme se stihly přemístit k nové radnici. Už tehdy mi bylo jasné, že ten západ slunce nemůžeme stihnout.:D Byla tam velká fronta, takže nahoru jsme se dostaly až po deváté večer. Ale ten výhled stál pořád za to.:-)

před setměním a po setmění:

Kolem 21:30 jsme se dostaly konečně dolů. Pak jsme chtěly s holkami stihnout planetárium na opačném konci Ostravy. Měly jsme na to jenom hodinu a půl, protože autobusy, které dnes jezdily zadarmo, jezdily i v tuhle večerní dobu každých 20 minut, jenže poslední zpáteční jel před půl dvanáctou, takže jsme musely pohnout. Ve 22:30 jsme už byly u planetária, kde taky byly fronty, ale už ne tak velké. Asi 10-15 minut jsme čekaly u jedné kopule, abychom si mohly dalekohledem na vlastní oči dobře prohlédnout Saturn a jeho prstence.

ilustrační foto:
Autobus jsme v klidu stihly a kolem 23:30 jsme byly zase zpátky v centru. Zašly jsme ještě Stodolní, aneb ulici, která nikdy nespí, na dobré Mojito. Pak jsme jely ke kámošce, u které jsem přespala. Myslím, že za jeden večer jsme toho stihly docela dost.:DMojito

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.